Hellfest 2013 (Romanian only)

A opta editie a festivalului Hellfest ce s-a desfasurat in perioada 21-23 iunie 2013 in Clisson, Franta a strans si anul acesta peste 100.000 de participanti, conform datelor postate de organizatori. Cu un line-up impresionant , cu o organizare impecabila, Hellfest este unul dintre cele mai bune festivaluri de metal din Europa.

Crowd @ Hellefest 2013

21 iunie- Prima zi de HELLFEST

Prima zi de festival a avut in line up nume sonore precum: Europe, Testament, Twisted Sisters, Kreator, Helloween , Avantasia, Six Feet Under, Kissin Dynamite, Sick of it All , Black Cobra , Between the Buried and Me. Pe orice fel de vreme, la oricare dintre cele sase scene publicul vibra cu artistii, vibra cu muzica lor intr-o armonie perfecta.

Pe scena The Valley au urcat Black Cobra, trupa de metal din San Francisco, California care au incins atmosfera pentru cei prezenti, atmosfera ce a fost dusa mai departe de Black Breath, cei prezenti nerezistand tentatiei de a se lansa intr-un mosh pit. Cei de la Pallbearer, trupa de doom metal din SUA au dezlantuit The Valley cu sound-ul lor puternic , Pe scena Altar au urcat cei de la Six Feet Under, trupa formata de vocalistul celor de la Cannibal Corpse Chris Barnes, concertul lor cucerind intreaga audienta prin atitudine, prezenta, muzica.

Joey Tempest - Europe

Warzone este scena dedicata in general trupelor punk, iar in prima zi de festival , cei de la Vera Cruz , trupa de hardcore/punk au fost cei care au deschis seria concertelor de pe aceasta scena si primii la care cei din public au lansat un circle pit si wall of death. Cei de la Bane, au concertat in ploaie , alaturi de publicul incalzit si motivat, iar veteranii de la Sick Of It All au demonstrat ca sunt adevarate legende prin show-ul electrizant pe care l-au oferit celor prezenti. Pe cele doua scene principale au urcat trupe mari, ale caror nume au intrat in instoria muzicii. Vektor au ales Hellfest pentru a sustine primul lor concert din Europa si au ales bine, suedezii de la Europe au demonstrat ca nu sunt doar o trupa « one hit wonder » , iar Twisted Sister au incins bine publicul cu hiturile “We’re not gonna take it” sau “ I wanna rock”, Whitesnake au facut sa rasune hiturile lor pentru prima data la Hellfest, au avut un show impecabil. Testament au dezlantuit publicul, iar Avantasia, Helloween si Kreator au aratat ca germanii stiu sa faca muzica de calitate, indiferent ca este vorba despre power metal, simfonic metal sau thrash metal . Dupa o absenta de 20 de ani, cei de la Def Leppard au urcat pe scena Hellfest pentru un show de doua ore ce a cuprins toate hiturile trupei.

22 iunie –A doua zi de Hellfest

Numele care urmau sa urce pe scenele festivalului cuprindeau toate stilurile pentru toate gusturile : clasic, glam, blues rock, punk, hardcore, nu metal, heavy metal. Daca prima zi de Hellfest a fost dedicata trupelor anilor ’80, ziua de Sambata a facut saltul catre anii 2000. Astfel, in plina dupa amiaza au urcat pe una dintre scenele principale cei de la P.O.D cu ale lor hituri : “ Alive”, “Boom “ sau “Youth of the Nation”, care au sunat foarte bine live.

Rotting Christ

Unul dintre cele mai asteptate concerte a fost al celor de la Down , supergrupul al carui vocal este nimeni altul decat Phil Anselmo, care a fost intr-o forma de zile mari. In fata unui public numeros si devotat, Down au incins spiritele cu piesele lor “ Rehab”, “Eyes of the South”, “ Bury me in Smoke” A venit randul celor de la Papa Roach care au stiut sa isi tina publicul in priza, un public frumos care a rezonat foarte bine cu piesele electrizante ale trupei : « Last Resort » , « Between Angels » sau « Insects ». Bullet for My Valentine, trupa care o sa vina si in Romania in cadrul festivalului Rock The City, au sustinut un concert cu riffuri agresive si captivante care alaturi de vocea lui Matthew Tuck ofera pieselor carisma si originalitate. Accept au avut concert exploziv, energic, rapid, cu adevarat power metal. ZZ Top au adus cu ei sound-ul blues-ului texan si piesele pe care majoritatea le-a recunoscut si fredonat: “ Gimme all your lovin’”, “ Foxy Lady”, “ Got me Under Pressure”, “ Legs”, “ Sharp Dressed Man”

Bullet For My Valentine

Kiss au fost poate cea mai asteptata trupa a serii pentru foarte multi, iar asteptarile le-au fost rasplatite cu un show de zile mari, tipic perioadei glam rock:machiajele tipice, artificii, explozii, toate pe un fond sonor marca Gene Simmons and Co: “ Psycho Circus”, “ Shout it Out Loud”, “ Rock and Roll all Nite”, “ Black Diamond” sau “ Detroit Rock City”. Un concert in care “The French Kiss Army “ a rezonat si vibrat pe toate piesele legendarei trupe. Un alt nume dorit de public a fost Korn, trupa de NU Metal care a dus atmosfera la extrem cu hiturile lor si cu carsima membrilor trupei: “ Dead Bodies Everywhere”, “ Get up!”, “Got the Life” sau “ Freak on a Leash”. La Warzone, au concertat trupe precum NOFX sau Bad Religion, acestia din urma si-au declarat, prin intermediul pieselor, crezul lor politic, social : « 21 st Century(Digital Boy)”, “ Punk Rock Song”, “ American Jesus”.

Cradle Of Filth

23 iunie- a treia zi de Hellfest

A treia si ultima zi de Hellfest a fost marcata de concertele unor trupe precum: Cradle of Filth, Napalm Death, Gojira, Danzig, Volbeat, Buzzcocks , Ghost sau ToyDolls.

Ghost

Cateva schimbari s-au produs astfel incat Down au mai sustinut un concert in locul celor de la Clutch, iar Danzig a facut schimb de scena si ora cu cei de la Ghost. De altfel, concertul Danzig a fost unul intens, din care nu au lipsit : “Blood and Tears”, “Dirty Black Summer”, “Am I Demon”, “Mother”, dar si piesele Misftis cantate alaturi de Doyle : “ Die, die, my darling “, “Last caress” sau “ Skulls”.

Buzzcocks si ToyDolls au fost cele mai asteptate nume de la scena de punk Warzone, demonstrand ca stilul acesta de muzica este mereu proaspat, colorat si are un cuvant greu de spus in industria rock. Volbeat au aratat ca rock-ul danez merita o sansa, un concert corect si apreciat de cei din public. A venit randul celor de la Gojira , una dintre cele mai bune trupe franceze de metal sa urce pe scenele de la Hellfest spre bucuria si mandria celor prezenti, iar concertul lor a fost exploziv, iar Ghost au fost cei care au incheiat ultima seara de Hellfest cu un show vizual fascinant, cu piese de heavy metal pur , acestia avand onoarea de a incheia a opta editie de Hellfest .

Jurnalist: Oana Bercu, Fotograf: Paul Voicu

Click HERE to view the Hellfest 2013 photo gallery.

Crowd @ Hellfest