Lansare Valerinne, Mytrip “Ahead is a Barren Land”

Pe 4 aprilie, in Club Conntrol, Valerinne a lansat split ep-ul “Ahead is a barren land” impreuna cu proiectul de drone-ambient Mytrip. Seara a debutat cu sonoritatile dark-ambient ale lui Angel Simitchiev de la Mytrip care s-au incadrat perfect in atmosfera clubului. Pe acest EP, Mytrip vine cu piesa Night inregistrata in 2013 apoi uitata. Anul trecut, piesa a fost readusa la viata, fiind mixata si masterizata de catre Marius Costache. Piesa “Night” are acum si un video pe masura montat de catre Alexandru Das.

Sonoritatile post-rock care au invadat sala odata cu primele acorduri cantate de Valerinne au captat atentia pana si a celui mai exigent ascultator de gen. Fiind de departe una dintre cele mai bune trupe din sfera post-metal din Romania, avand un sound ce cu greu ai crede ca apartine unei trupe autohtone, Valerinne creeaza o atmosfera ca de transa prin efecte de chitara, reverb, totul intretinut de ritmul de toba.

Prima intalnire cu aceasta trupa a fost in urma cu ceva timp, atunci cand ei au cantat in deschiderea concertului Amenra din Club Control in iunie 2015. Inca de atunci, trupa mi-a lasat impresia ca face o muzică bine închegată, cu o compoziţie destul de curată pentru stilul abordat. Valerinne au realizat split EP-ul “Telemetry” impreuna cu Tauusk. Desi prestatia live a fost destul de lunga, cu pauze putine, nu am simtit cand s-au scurs aproape doua ore. Valerinne reprezinta acel gen de muzica ce, live are un impact colosal asupra ascultatorului, psihedelic as putea spune. Lipsita de expresivitatea vocii, bazandu-se doar pe maiestria instumentala, Valerinne creeaza un sanctuar al naturii si al introspectiei cu elemente ce ma duc cu gandul la Cult of Luna sau Goodspeed You! Black Emperor.

Diferit fata de materialele mai vechi, se oserva o abordare inovativa, experimentala, mai putin repetitiva, previzibila. “Ahead is a barren land” a fost lansat sub forma de caseta audio si album digital si contine trei piese: ”Night” este piesa Mytrip, “The Unraveling”, si “Kaiwa” care este colaborarea Mytrip si Valerinne. Prin ceea ce compun, Alexandru Das (chitara), Liviu Stoicescu (bass) si Mircea Smarandache (tobe) se distanteaza de restul trupelor de gen avand un stil revolutionar, perfectionat prin multe ore de munca.